• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Aasa kredit 50000

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Ansökte på 50 000. Fick samma svar som du och , sen mail dan efter att jag var beviljad 10 000.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
899
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Ansökte på 50 000. Fick samma svar som du och , sen mail dan efter att jag var beviljad 10 000.

Tack för informationen. Efter du signerat avtalet online. Fick du något mail eller sms när dom betalat ut pengarna eller dök dom bara upp på kontot 3 dagar senare?
 

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Har för mig att de dök upp efter 2 dagar.
 
M

Mee

Gäst
Poäng: 0
Kommer inte i på sidan nu, har provat 3 olika webbläsare, så om du kommer in tröttmössa kanske du hittar någon mejladress då de inte skriver viken typ av UC de tar dessutom som jag skrev tidigare tar de Instantor också.

De tar en enkel UC som inte syns och de använder inte instantor utan BankID. Fick svar samma dag, väntar på utbetalning.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
899
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Vad menas med enkel UC? Syns bara som en förfrågan sen inget mer? Kan någon visa mig en sida eller ett inlägg aom förklarar dom olika UC upplysningarna?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vad menas med enkel UC? Syns bara som en förfrågan sen inget mer? Kan någon visa mig en sida eller ett inlägg aom förklarar dom olika UC upplysningarna?
  • För privatpersoner så finns det två olika typer av kreditupplysningar; Mikroupplysning (UC13) och Personupplysning (UC3). Dessa innehåller olika mängd av information och påverkar kreditvärdigheten i olika utsträckning. Nedan kan du se vad respektive innehåller.

Personupplysning (UC3):

  • Namn och adress
  • Inkomstuppgifter två år tillbaka
  • Äktenskapsförord
  • Fastighetsinnehav
  • Betalningsanmärkningar
  • Kreditförfrågningar
  • Skuldsaldo hos Kronofogden
  • Aktiva krediter

Mikroupplysning (UC13):


  • Namn och adress
  • Betalningsanmärkningar
  • Skuldsaldo hos Kronofogden

En personupplysning (UC3) är som synes en mer utförlig upplysning som alltid registreras på dig och påverkar därmed din kreditvärdighet, särskilt om det görs många personupplysningar på dig inom en kort period. Denna typ av upplysning är alltid standard vid t ex låneansökan när långivaren behöver all information den kan få för att göra en adekvat riskbedömning av dig.

Den mindre detaljerade Mikroupplysningen (UC13) är en mildare variant som inte registreras och påverkar därför inte din kreditvärdighet. UC 13 är det bara du som ser på din kreditupplysning.
 
Senast ändrad:

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
De tar en enkel UC som inte syns och de använder inte instantor utan BankID. Fick svar samma dag, väntar på utbetalning.
Hej är du säker på enkel UC. Tyckte någon skrev att de hade fått synlig när de sökt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp